10 Eylül 2015 Perşembe

Kore Cilt Bakım Rutin Aşamaları

Bugün sizlere dünyayı sarmış olan Korelilerin Cilt Bakım rutinlerini yazacağım.
 Koreliler bu olayı da estetik uygulamalarında olduğu gibi (korelilerin estetik yazısını okumak isterseniz tık tık) aşmış gitmiş :D

Koreli hatınların (ki erkeklerin bile) porselen gibi cildi var diyoruz sürekli ama o cildi gerçekten hak ediyorlar arkadaşlar... Sabah-akşam ve ilk bahar yaz- sonbahar-kış cilt bakımı rutinlerinde ayrı ürünler kullanıyorlar, her dönem için sürekli bir değişiklik yapıyorlar. Bu ürünlerin yanı sıra günlük almaları gereken  tüm vitaminleri  kendilerine özgü yiyecek ve içecekler ile besleniyorlar. Amaç pürüzsüz, canlı, neme doymuş, aydınlık,yağdan ziyade canlılıktan ışıldayan bir cilt, gözeneksiz siyah noktasız temiz bir cilt elde etmek. Her bir adımda hedeflenen aynı şey olsa da her adımda kullanılan ürünlerin içerikleri ayrı ayrı hedeflere yönelik ortak bir amaç için birleşmiş içeriklerden oluşuyor.  Hepsine ayrı ayrı bildiğim kadarıyla değinmeye çalışacağım :)




1-Temizleme Adımı;

Bu adım iki aşamadan oluşuyor.
A. Aşama:
Cleansing oil (Temizleme yağı):
 Ciltte ki makyajı kiri pası nazikçe, cilde zarar vermeden temizliyorlar. Ben bu aşamayı çok seviyorum çünkü eyeliner ve rimel ile göz makyajı yaptığımdan, göz makyajı temizleyicileri ile pamuk yardımı ile temizlediğimde gözlerimi oldukça ovuşturmak zorunda kalıyordum ve bu da göz altı kırışıklıklarımın çabucak oluşmasına sebep oluyordu...

Bu temizleme yağlarını daha önce keşfetmiş olmayı çok isterdim. Türkiye de varsa da pek kullanan olmadığından hiç duymamıştım, ancak son 6 aydır bu yağ temizliğini her gün yapmaya çalışıyorum.

Yağlı cildi olan arkadaşlar temizleme yağı kullanmaya çekiniyorlar ancak aslında ciltlerinde ki sebum üretimi kontrolünü sağlayacak çok başarılı temizleme yağları var onları kullanabilirler.

Yağlı ciltler için: Keseye uyabilecek  Etude House Real Art Cleansing oil, its skin markasına ait temizleme yağları, nature republic temizleme yağları, Daha kaliteli ürünler olsun derseniz Laneige Pore Cleansing oil, Iope yağlı ciltler için temizleyici yağ.

Kore ürünleri temin edemiyorsanız  Bioderma Mavi renkli ambalajlı olan  temizleme suyu da bu aşamada kullanılabilir. (Pek yerini tutmasada)

Kuru ve Karma ciltler için; Etude house kuru cilter için Real Art Cleansing oil, , Skinfood clenasing oil, It's skin Clenasing oil, Daha kaliteli derseniz  Laneige mositure clenasing oil, Iope  clenasing oil,


B. Aşama:
Temizleme jeli/köpüğü:
Bu aşama temizleme yağı sonrasında kalmış olabilecek kalıntıların temizlenip cildin tamamen arındırılma işlemini gerçekleştirdiğimiz adım.
Cilt tipinize ve sorununa uygun olabilecek bir ürün ile bu aşamayı yapabilirsiniz.
Kore markası olarak Innisfree, Nature Republic, Etude House,Skinfood, Laneige temizleme köpük ve jelleri açısından çok başarılıdır.
Innisfree, Nature Republic ve Skinfood yoğun bitkisel içerik kullanmaktadır. Laneige hem bitkisel hemde ciddi anlamda sorunları çözebilecek cilde zarar vermeyen bileşenler kullanmaktadır. Etude House kullanacağınız ürününe göre içeriği değişiyor. Bitkisel olanı da var zararsız olanı da var içeriği pek masum olmayanıda var :)

Ben kesinlikle Innisfree tercih ediyorum ve şu anda bu markaya ait bir temizleyici kullanıyorum, detaylı yazısı yakında blogumda olacak :)

2-Cildi Ölü Deriden arındırma adımı:
Peeling-Scrub

Bu aşama da evde yapacağınız peeling maskeler veya satın alabileceğiniz cildinize uygun maskeler ile yapılan, haftada 2-3 kez yapılan bir uygulama...
Kore'de en çok tercih edilenler: Skinfood black sugar mask wash off mask (yazısı için tık tık), Skinfood rice mask wash off, skinfood black sugar honey mask wash off,
Pahalı daha kaliteli ürünler tercih ederseniz, VDL Naked Facial Exfoliant, Lenige strawberry yogurt peeling Gel, Iope Moisture Skin Soft Peeling Gel

3. Tonik (Softener/freshner) 
Tonik adını birden fazla çeşidi var Kore'de :D Refreshner, freshner, softener, refine gibi farklı isimler kullanıyorlar. Bir sonraki aşamada cildinize süreceğiniz incik cincik ne varsa onların verimini artırmak için zemin hazırlayan adımdır bu aşama. 
Verimi daha da doruğa çıkarmak isterseniz bu aşama öncesinde mayalanarak elde edilmiş (fermented) ürünler kullanabiliyorsunuz. 
Hatta bu tonik aşamasını 2 ayrı ürün kullanarak ciltlerini hazırlayanlar da var!mAha-bha içerikli bir tonik ve ayrıca bitkilerden oluşan 2. bir tonik ile bu aşamayı tamamlıyorlar.


Tonik olarak Kore markalarından önerebileceğim,

Aha-Bha içerikli tonikler için; Cosrx AHA/BHA Clarifying Treatment Toner, Mizon AHA & BHA Daily Clean Toner
Diğer normal kullanım için tonikler: Best seller olan Etude House wonder pore Freshner (250ml ve 500ml) gözenek küçültme etkisi olan korede en çok satan toniklerin başında geliyor kendisi.  Ayrıca gözenekve siyah nokta sorununa yönelik olarak Innisfree jeju Volcanic Pore  Toner de en çok kullanılan ve övgü alan üründür. SKINFOOD Miracle Food 10 Solution Toner, Innisfree green tea toner (tüm cilt tipleri için), Etude House AC Clinic Toner (Akne sorunlu ciltler için), Laneige power essential Skin toner, Laneige Tuble Relief Toner, Iope hydration, Iope Pore Toner, Su:m 37 White award Luminous Treatment, Tonymoly fermented snail toner.

4. Maske Uygulamaları(Tercihen)
Bu uygulama da tercihe göre hafta da 2-3 veya daha fazla yapılabilir. Günlük yaprak maskeler var, haftalık kullanılabilen yaprak maskeler var. Veya modelin mask denilen normal bizim bildiğimiz sürülüp kurutulup yıkanan maskeler, evde yaptığımız maskeler vb bu aşamada kullanılıyor. Korede ki yaprak maskelerden en çok Innisfree ve Etude House işinde başarılı diyebilirim. Diğer maskeler de tabi ki güzel faydası var zararı yok ama ben en çok bu iki markanın yaprak maskelerinden verim aldım diyebilirim :

Bu aşama Kore'li hatunların asla vazgeçemediği, dizilerde dahi evde yaparken gösterdikleri bir aşama!

5. Leke Problemi için ürünler (Lekeli ciltler için Tercihen) 

Bu uygulama sadece akşam rutini için geçerli bir uygulama, Leke sorunları ile ilgili kullanılan ürünler akşamları kullanılıyor, gündüz ise güneş koruyucu ile cildi korumamız gerekiyor. Bu adım için kullanılan Kore markaları: Laneige white plus krem, kızarıkık sorunu var ise Ciracle red spot Cream, Mizon blemish out pink spot (Bitkisel içeriklidir),
6. Emulsion-Losyon

Emulsion ve losyon aynı hemen hemen, yine cildin nemlenmesi için uygulanan bir adım. Kore cilt bakımının temelinde yatan şey nemli cilt olduğu için her adımda en temel amaç (leke, gözenek vb haricinde klasik olan temel) cildin hydration yani nem oranını dengede hatta en üst düzeyde tutmak. Yağlı ciltleri olsa bile yağsız kremler vb kullanarak cildi yine de parlak ve canlı göstermeyi seviyorlar. Bizde yağlı ciltler mat göstermek için uğraşır yağlı görüntü olmasın diye ama Korelilerde bu parlaklık ışıldama çok ama çok önemli...

Ben bu adım için çok detay ve içerik gerektiren bir ürün almadım. Etude House aldım sabahları essence sonrası sürüyorum gün boyu cildim mis gibi neme doymuş oluyor. Bende ki ürünleri tabi ki ayrıca yazacağım :)

7. Essence

Terichen kullanılıyor. (Ben yeni kış ayı için rutinime emulsion ekledim faydası var zararı yok diyerekten :p)

Essence serum'un daha az yoğun ve likit hali diyebiliriz! Cilde gerekli besin, iyileştirme, canlandırma etkisi olan serumdan daha az yoğunlaştırılmış içerilere sahip ürünler. Essence i aslında serum yerine sabahları hafif cilt bakımı için kullanmak daha uygun ancak, kuru ciltler dilerse (ben mesela) akşam rutinlerinde de essence uygulayabilirler...
Essence i tüm cilt tipleri sabah cilt bakım rutinlerinde kullanabilirler. Akşam için ise durume göre ampul yada serum yada her ikisini birden tecih edebilirler.

8. Ampoule

İçerik olarak daha essence ve serumdan daha güçlüdür. Kuru cilt tipleri için özellikle kullanabileceği ayrıca çeşitli cilt sorunlarına yönelik olan bir çok seçeneğin olduğu, neredeyse tüm Kore markalarında var olan bir bakım rutin adımıdır kendisi. Ampuller biraz pahalı ancak çok ciddi bir yükleme yapmaya gerek yok ise cildiniz için bu adımı atlayıp serum adımına geçebilirsiniz.

Ben IOPE Multi Vitamin Ampoule aldım, geldiğinde size kullanıp yazacağım :)

Ampoule için önerebileceğeim markalar, Iope, Laneige, Mizon, skinfood...

Yağlı ciltler için sadece essence yeterli gelebilir, kuru ciltler için ise esence+ampul+serum  bir arada veya sadece ampul, essence+serum  şeklinde rutinlerine bu ürünlerden ekleyebilirler :)

9. Serum

Serum ile cildin daha çok canlandırılması ve onarılması hedeflenmektedir. Aynı zamanda kırışıklık karşıtı, leke karşıtı, gözenek karşıtı vs gibi ekstra içeriklere sahip ciddi anlamda bakım rutinlerinin bel kemiği olan adım! Essence ve ampul kullanmasalar bile mutlaka ama mutlaka cilt bakım rutinlerinde serum bulunur. Serum içeriği cilde daha fazla canlılık ve nem verici içeriğe sahip olduğundan BU ADIM ASLA ATLANMAZ! Hoş hiçbir adımı atlamıyorlar ama olsun :D

 
10. Göz Kremi

Göz çevresi en çabuk kırışan, en çabuk hasar gören en hassas deri yapısına sahip olan bir bölge. Temel cilt bakım rutinimizde göz çevremizin ihtiyacına göre mutlaka bir ürünümüz olmalı! Kırışıklık olmasa bile göz çevresi nemlendiricisi kullanarak kırışma durumu gecikitirebiliriz. El mahkum o göz çevresi kırışacak tamam ama bari erkenden olmadın değil mi :)

Türkiye'de de çok başarılı göz çevresi için kremler var. Ben Kore markası It's skin göz çevresi için krem aldım ama açıkçası memnun kalmadım :( Güzel nemlendiriyor ama kırışıklık azaltma hafifletme gibi birşey olmadı sadece göz altım canlı ve nemli duruyor. Eğer genç bir cildiniz varsa 27-32 arası ve kırışıklık başlamamış ise bu ürün kullanılabilir! Ama artık başlamışsa kırışıklık o zaman daha prof ürünler kullanmak gerekiyor. Ben Su:m 37'nin bir göz kremi testerını kullandım yok böyle bir krem! tester 5 gündür kullanıyorum, bu 5 günde bile etkisi görülüyor. Bu marka biraz pahalı bir marka şu an alamayacağım ama elimde ki bitince, cepte de para var ise kesinlikle edineceğim bu ürünü!

Gündüz sıkılaştırıcı(firming), gece (nemlendiricili) hydrating göz kremleri tercih edilmeli.
Göz Kremi için Kore marka önerisi: Kaliteli pahalı olan markalar(genelde anti wrinkle firming içerikli); Su:m37, Laneige, Iope, biraz daha keseye uygun ürünler (genç ciltlerin kullanabileceği nemlendiriciliği yoğun olan markalar) It's Skin, Etude House, TonyMoly, Shara Shara

11. Nemlendirici Krem

Evet yine hedef doğrultusunda ama artık son aşamadan bir öncesi olan krem kısmına geldik :D
Burada da Koreliler yine içeriği yoğun nemlendirici olan ürünler tercih ediyor. Bizde ki gibi Arko nem, Nivea vs gibi ürünler kullanmıyorlar asla! Zaten bu kremlerden bir kez kullansanız Arko nivea vs neymiş bunlar nemlendirici değilmiş dersiniz :D
Çoğumuz artık Arko Nivea vs den çok daha ileri kremler kullanıyoruz ama bana göre Türkiye de kolayca alabileceğiniz ürünler olsa bu ürünlerden asla vazgeçemezsiniz! yInnisfree, Laneige, Iope ve Etude House şart!

Marka önerileri: Etude House, Tonymoly, Leneige, Innisfree, Iope.

12. Gece(Uyku) Maskesi

Cildin kendini yenilediği yegane zaman olan gece saati için ayrıca özel kremleri mevcut Kore markalarının. Neredeyse hepsinin var, Kesenize göre uygun ürün mutlaka bulabilirsiniz. 
Gece maskeleri de yine anti-aging, leke beyazlatıcı, sivilce karşıtı vs gibi ayrı ayrı kategorilere ayrılıyor. Gece yatarken bu maskeyi sürüp kalkınca cildinizden sabah cilt bakım rutininiz nasıl ise ona göre temizliyorsunuz.

13. Güneş Koruyucu

Yaz kış hiç farketmez mutlaka ama mutlaka yüksek spf'li  Güneş Koruyucu kullanmak gerekiyor. Amaan ne olacak demeyin sonra o güneş lekelerini yok etmek için bütün servetinizi (olmayan) harcayasınız geliyor! 

Evde aydınlanmak için kullandığımız ampuller bile cildimizde güneş yanığı gibi lekelerin oluşmasına sebep oluyormuş. Bunu ilk duyduğumda çok şaşırmıştım... Bu nedenle kapalı ortamda bile olsam güneş koruyucu mutlaka kullanıyorum.

Bu liste gece cilt bakım rutini için şimdilik bu kadar,

Gündüz Bakımınızda:

  1. Adımın  B aşaması (Temizleme köpüğü ile yüz yıkama)
  2. Tonik
  3. Essence veya Serum veya Emulsion/veya hepsini
  4. Sıkılaştırıcı özellikli göz kremi.  
  5. Nemlendirici Krem
  6. Güneş Koruyucu
  7. BB - CC Krem

Hedef aşağıda ki görselde! :D

Yazarken ve anlatırken uzun sürse de uygulamada ortalama 5-7 dk sürüyor. Peeling ve maske olayına girersenşz tabi bu süreç arada ki bekleme sürelerinden dolayı biraz uzuyor.  Zahmetli gibi görünse de aslında hiçte zahmetli değil. Güzellik için her şey mubah :D Ben bu uygulamaların hepsini tam düzeni ile yaklaşık 2 haftadır uyguluyorum. Daha önce de uyguluyordum ama tam olarak bu düzende değildi. Sonuçları uygun bir zamanda sizler ile paylaşacağım! 



Kore cilt bakım rutinim yazım için takipte kalın <3
Sevgiler <3

8 yorum:

  1. Ya cok güzel bir yazı olmuş gerçekten. Hiç bu kadar ayrıntılı okumamıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim tatlım :) Beğenmene çok sevindim <3

      Sil
  2. Bunları kesinlikle set olarak almak lazım böyle tek tek hayatta alınmaz ne para ne ömür yeter:)çok verimli olmuş tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eşekkür ederim <3 Set olarak almak daha mantıklı ama cildinin hepsine ihtiyacı yok ise bir kaçı da yeter bizim türk hatunlara :D Hepsini almak tabi daha faydalı ama bizimkilerin bu kadar dikkat edip kullanacağını sanmam 2 hafta sonra sıkılır bırakırlar :D

      Sil
  3. Teşekkürker çok güzel bir paylaşım olmuş. Ama güneş koruyucu kremde öneri göremedim önerebileceginiz markalar varmı

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler çok güzel bir paylaşım olmuş. Ama gümeş koruyucu krem olarak öneri göremedim önerebileceginiz markalar varmı

    YanıtlaSil
  5. Gece rutin asamasinda nemlendirici kullandiktan sora gece maskesi kullanmak mumkunmu? yoksa eger gece maskesi surup uyuyacaksak nemlenrici gece kremine ihtiyac yokmu?

    YanıtlaSil
  6. Ya süper bir bloggersın yeni keşfettim seni. Lütfen ama lütfen playlistindeki şarkıların ismini yazabilir misin? MÜKEMMELLER!!.

    YanıtlaSil