20 Şubat 2015 Cuma

Ya geçecek ya geçecek bu lekeler dedim ve TCA Peeling yaptım! Part 1

Selam ola dostlar!

Hi all, I will write in english soon, if you want to learn how i did TCA Peeling to my face , pls follow my page.

Bu lekelere olan takıntım yüzünden bir çılgınlık yaptım ve ladysubaru'nun blogundan ve yorumlardan etkilenerek, Cuma günü TCA %20 ve e vitamini aldım doakimya.com!dan. Dün elime geçti ve bende akşam eve gelince hemen uyguladım. Aşama aşama partlar haline yazacağım, böylece hep birlikte durumu göreceğiz :)

Nasıl uyguladığımı vs anlatacağım ancak önce neden bu uygulamaya ihtiyaç duydum nereden nasıl araştırdım onlardan bahsedeyim.


Cildimde, yazın gölgede sıcaklığın 40  derece olduğu oldukça sıcak bir memlekette üniversite okuduğum için ve hangi akla hizmet ise güneş kremide kullanmadığım için büyük ve koyu güneş lekeleri var, bunlar yetmiyor gibi sarı kahverengi arası çil gibi minik minik lekelerde mevcut. Yüzümün kulak dibinden yanağıma doğru 4 parmak kalınlığında kendi cildim mevcut (beyaz ve lekesiz) 4 parmak sonrasından burnumda da belirli bölgeler dahil iki yanağımda kocaman üçgen şeklinde bu lekelerden mevcut ve rengi de çok koyu. Yani yüzüm harita gibi olmuş durumda :(

Neyse ben bu lekelere taktığımdan beri, karbon lazer (4 seans), kimyasal peeling (3 seans, ancak kimyasal peeling de acemiye denk gelmiş olmam nedeni ile hiç ama hiç işime yaramadı), prp (4 seans)yaptırdım, exipigment krem (2-3 kez cildimi hafif soyacak kadar) kullandım. Bu uygulamalar cilt lekelerimin rengini bir gıdım bile değiştirmedi. Sadece cildim canlı ve parlak görünüyordu gözeneklerimi oldukça küçültmüş ve sıkılaştırmıştı (özellikle karbon peeling ve prp). Ancak kısa bir süre sonra bu canlılık ve parlaklık gitti yine benim lekeli cildim bana kaldı :)

Dermabrazyon yaptırmayı düşünüyordum bir süredir. Ancak maliyeti oldukça yüksek ve çok sancılı bir süreci var.  Ben karar verene kadar yaz gelecek diye kararımı artık hızlıca verdim ve TCA peeling yaptım evde.  Yani bu cildim artık ya açılacak ya mahvolacak dedim! En kötü gider dermabrazyon yaptırırm eğer daha da kötü olursa diye düşünüm cahil cesareti ile yaptım TCA %20 peelingi.

Ladysubaru'nun kendi blogunda yazdığı şekilde aynen yaptım ancak dikkatimden kaçan daha doğrusu yorumları okuduktan sonra öğrendiğim bir durum nedeni ile sanırım çok etkin bir uygulama yapamadım.

Cildimi normal günlük rutin temizleyicilerimle temizledim. cildim kuruduktan sonra giydim eldivenlerimi pamuğa 8-10 damla TCA damlattım ve başladım lekeli bölgelere pansuman yapar gibi uygulamaya.  Ladysubaru tüm yüze yapmamızı öneriyor ancak ben öncelikle lekelerime odaklandım, 2. seansımı gerekirse tüm yüze yapabilirim diye düşündüm.  Neyse, Üzerinden 2-3 kere geçecek şekilde her defasında yeni pamuğa yeni TCA alarak uyguladım. Pamuğa TCA damlatırken aynaya takıldı bi an gözüm ki birde ne göreyim! Yanağımda ilk sürdüğüm yerler bembeyaz olmuş. Bu süreç normalmiş beyazlaşır veya kızarırmış bende ki beyazladı ancak ben tabi buna yazıda dikkat etmediğim ve yorumların tamamını okumadığım için çok korktum. Verdiğim tepki
-Eneeemm yüzüm eriyor naptım ben! bu korku ile normalde 1-1.5 dakika beklemem gerekirken yaklaşık 40 saniye bekledim. Uygulama yaptığım her yerin beyazlamasını beklemeden hemen yıkadım. Tabi daha detayını okuduktan sonra keşke hemen yıkamasaydım dedim ama artık çok geç.
Sonraki seansa artık kısmetse :) Sadece uygulama sırasında yanma-batma hissi yaşadım ancak çabuk yıkadığımdna olsa gerek sonrasında bu acıyı hissetmedim hemen geçti!

Uygulama sonrası cildim kendi kendine kurusun diye bekledim ve kuruduktan sonra bepanthen sürdüm, iyice emdikten sonra aldığım saf e vitamini direk uygulama yaptığım yerlere sürüp yedirdim. Melisa yada fesleğenli kreme e vitamini ekleyip uygulayabilirsiniz günde en az bir kez mutlaka nemlendirin demiş ladysubaru bepanthen soyulmayı geciktirdiğinden sadece uygulamadan hemen sonra sürüv daha sonrasında sürmeyin demiş. Ben uygulama yaptığım günün sabahı. saat 10:00a kadar yine de bepanthen sürmeye devam ettim. Nemlendirici ve e vitaminini günde sadece 1 kez süreceğim. Kaç kez sürmek gerektiği yine yorumlarda soru cevap şekilnde yazıldığı için ben dün tüm gece nemlendirdim yüzümü ama yorumların detayını okudumtan sonra bu sürekli nemlendirme olayına da son verdim.


Bu arada her seans arasında 30 gün geçmesi gerekiyor.
Şu an lekeli olan yerler oldukça karardı, geri kalan kızardı, cildim mosmor oldu ama işe geldim çalışıyorum yani abartacak bir durum yok. Dışarda deli gibi kar yağmasına rağmen 50 faktör  güneş kremi sürdüm işe gelirken. İnsanların yüzüme ne olduğunu sormaları da rahatsız etmiyor açıkçası. Sonucu güzel olsunda ben bu şekilde 1 ay gezerim sorun değil :) Yıllardır geziyorum zaten rahatsız olduğum lekelerimle 1 ay da mor gezerim napalım :)

Neyse, bu konu oldukça riskli ve ciddi bir konu arkadaşlar, cildinizin rengine göre tca oranını seçmeniz gerekiyor. Açık tenliler %15 lik, buğday tenliler %20, çok koyu tenliler %25 tercih etmeliymiş.  Ciltte ki bekletme süreler, vs herşeyi farklı. Ciltlerimizin farklı olduğunu ve etkilerin tepkilerin farklı olacağını unutmayalım lütfen!
Ayrıca açık yaranız, sivilceniz vs varsa yapılmaması gerekiyor. Benim hafif oynadığım bir sivilce vardı yanağımda, tca değdirdiğiniz anda inanılmaz bir acı veriyor. Cildinizde ki yara vs iyileşmeden uygulama yapmayın lütfen. Ayrıca yazımın diğer partları da tamamlandıktan ve size uygun olduğuna emin olduktan spnra yapmaya karar verin. Zaten yaz mevsimi gelmek üzere, Şimdi karar verseniz bile Eylül-Ekim ayı gibi başlamanız gerekiyor. Kesinlikle ilk bahar ve yaz aylarında YAPILMAMALI.


Cildimin uygulama öncesi halinin resmini ekliyorum. Fotoğrafı daha önce çekmiştim onu ekliyorum. Resimde çok belirgin çıkmamış lekeler ama varlığı görünüyor zaten o da yeter :)
Fotoğrafta lekeler 1-2 ton açık çıkmış. Beni benden alan bezdiren lekelerim!

Neyse 

17.02.2015 tarihi saat 23:00 gibi TCA Peelingi yaptım.
Uygulama sonrası gece yüzümün durumu.
Bepanthene sürdüğüm için tam deri görünmese de biraz fikir vermiştir size. Yani uygulama sonrası 1-2 saate kızarıklık vs geçiyor ancak ertesi gün hoş bir sürprizle uyanıyorsunuz :D

Uygulama sonrası ilk gün resmi (1. gün)

Hafif kabarmış, gerilmiş ve yanık izi varmış gibi kararmış bir cilt :) Özellikle lekeli bölgelerim daha bir kararmış. İnşallah soyulunca mutlu sona kavuşurum en azından lekelerim biraz açılıp ümit verici bir durum olsa da  yakında kurtulacağımı hayal edip sevinirim :)

Uygulama sonrası 2. gün

Gördüğünüz üzere buruş buruş olmuş, yaşlanmış bir cilt gibi duran korkutucu görüntü :)
Hafif çatlamaya yüz tutmuş soyuldu soyulacak hissi veren bir gün oluyor 2. gün ancak, sadece his olarak kalıyor bu durum. Çünkü herhangi bir soyulma belirtisi yok hala!

Uygulama sonrası 3. gün (yani yazıyı yazdığım bugün )

  
3. gün koyu renkler hafifçe soluyor. Ama resimde ki kadar değil. Resimde yine bu lekeler 1-2 ton açık çıkmış.  Sadece yanaklarıma uyguladığımı yazmıştım. Çok hafif dudak etrafına da yaklaştırmıştım. Bu ağız kısmına doğru olan kısımlar hafif soyuldu ancak fazla değil. Yine soyulmaya başlar artık diye ümidettiğim ancak, herhangi bir soyulmaya olmayan bir diğer gün.!


Gördüğünüz üzere soyulmaya başlamasını bekliyorum halen :) Soyulma başladığı anda nasıl soyulduğuna dair 2. part ı yazıp sizlerle resimlerle paylaşacağım arkadaşlar. Dua edinde düzelsin artık. Düzelsinde benim gibi bu dertten muzdarip olanlar da çare bulmuş olsun!

Soracağınız veya eklemek istediğiniz herhangi bir durum olur ise yorum bırakmayı unutmayın arkadaşlar :)

Ve lütfen ama lütfen Dua edin şu an, ben bildiğim bütün duaları okuyorum çünkü yaşadığım korku nedeni ile :D

 Rüyalarınızın gerçek olduğu günlere kavuşmanız dileği ile :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder